Vill också vara med

Nu har jag läst så många julbloggar i så många år att jag bara inte kunde låta bli att skaffa mig en själv. Än så länge är det mest halloweenpyssel jag håller på med men i november är det dags att börja med allt julpyssel och då sätter jag igång ordentligt tänker jag mig.
I mitt första inlägg svarar jag på listan som kommer från Annie.
 
Knäck - Kola
Apelsin - Satsumas
Köpta k*ttbullar - Hemlagade k*ttbullar (Är vegetarian så jag köper sojabullar)
PepparkakorSaffransbullar (Jag tycker nog att saffransbullar är godare men en jul utan pepparkakor går inte)
Köpta juldekorationer - DIY juldekorationer
Vit julinredning - Röd julinredning
Konstgjord gran - Äkta gran
Adventsstjärna - Adventsljusstake
Tomtar - Änglar
Hemmagjorda julklappar - Köpta julklappar
Tända ljus - Ljusslinga (Jag är en sådan som har ljusslingor i hela lägenheten året om)
Egenhändigt inlagd sill - Köpt inlagd sill (Är som sagt vegetarian och har de senaste åren köpt s*ll från Goodstore, egentligen är det inlagda grönsaker).
Köpt risgrynsgröt - Hemmalagad risgrynsgröt (Inte på korv alltså utan Pama minutris, mums!)
Ischoklad - Rischoklad
Modern julGammaldags jul
Prinsk*rv - Julk*rv 
Amerikansk julmusik - Svensk julmusik
Stilla natt - Gläns över sjö och strand
Kan du vissla, Johanna? - Karl Bertils Jonssons julafton
Amelia jul - Allers julmagasin
Julfirande hemma - Julfirande borta
Köpt glögg - Egengjord glögg
Alkoholfri glögg - Vinglögg
KanelSaffran
Mjuk pepparkaka - Pepparkakor
Tidning med julpyssel - Tidning med julmat
Ett päron till farsa firar jul - Tomten är far till alla barnen
Ernst jul - Leilas jul
Listor | |
#1 - - Anette - En fin jul:

Vad härligt med ännu en julblogg, kan aldrig bli för många. Började själv förra året efter att ha läst mängder med julbloggar under ett par år.
Varmt välkommen till julbloggarnas värld!

Svar: Tack så mycket, ska bli så kul!
Åsa Renberg

#2 - - Annette:

Hej, jag har skapat en julgrupp på FB! Alltså inte en sådan med hyacinter, utan en grupp att diskutera julen i, få tips, dela med sig tips, ställa frågor osv. Mest för att jag är så sugen på att prata om jul mest hela tiden;) Det vore kul om du och dina läsare ville vara med! Gruppen heter "Julstämning & Bjällerklang" och är nystartat. Tipsa gärna andra. Juliga hälsningar, Annette.

Upp